torsdag 6 februari 2014

Hillman Lighthouse - Change your mind

Hillman Lighthouse är tillbaka med nytt material. Det är fortfarande powerpop av bästa märke med klassisk, bredbent 70-talsfeeling. Free Energy är min amerikanska favoritorkester i den här retrogenren men i Stockholm har vi också The Slytest. Hillman Lighthouse håller dock bra vid jämförelse. Nya Change your mind är första låten ut från fullängdsdebuten och jag fantiserar genast om hur bandet klämmer in sig alla sex i en liten buss och truckar runt på landets rockklubbar, från Luleå till Malmö, med en allt surare atmosfär i baksätet och en allt tajtare instrumenthantering. Det här är klassisk rock och jag kan inte låta bli att associera den med bitterljuva klichéer om bourbon, turnéliv och smutsiga rockfrillor. Ytligt av mig, jag vet, men ibland är man helt enkelt sugen på en fet nostalgitripp och vill inte alls ändra på sig.

Inga kommentarer: